دانلود کتاب روانشناسی

معرفی سایت های دانلود کتاب روانشناسی

دانلود کتاب روانشناسی

معرفی سایت های دانلود کتاب روانشناسی

آیا من در یک فرقه بودم؟ تجربه شخصی من در کلیسای روز رستاخیز از رمان من الهام گرفته است

چه کسی عاشق یک داستان فرقه خوب نیست ، درست است؟ چارلز مانسون ، جیم جونز ، NXIVM. با این که این داستانها به اخبار منتهی می شوند ، هرگز به یک دلیل خوب نیست. جنایات انجام شده است. سیستم های باور عجیب در معرض دید هستند. بعضی اوقات مردم حتی جان خود را از دست داده اند. اگر چیزی شبیه من هستید ، بر این داستانهای جنایات واقعی ریخته اید و تعجب می کنید: چرا کسی تا به حال مایل است به یک فرقه بپیوندد؟


از آنجا که فرقه ها واقعاً در پنهان کردن در دید ساده خوب هستند.


از آنجا که وارد رده های سنی بالاتر شدم ، بیشتر همکلاسی هایم با دوستان و نمرات مشغول مشغول بودن بودند و در آنجا جا می گرفتند. اولین باری که فکر کردم دنیا به پایان رسیده است ، در کلاس هفتم سوار اتوبوس به مدرسه شدم. صبح سرد و یخی بود. اتوبوس ما احتمالاً هرگز نباید در جاده ها باشد ، اما مینوتیان هرگز از هوای غافلگیر عقب نمی ماند. وقتی اتوبوس ما از تپه بلند شد ، به یک خندق کم عمق سقوط کرد. تسمه های کوله پشتی ام را گرفتم و به همه گفتم: "این همین است! پایان جهان!"


آن روز بیش از چند نگاه عجیب و غریب کردم.


یک اتوبوس که روی یخ می زند دقیقاً یک واقعه آخرالزمانی نیست. اما خانواده من به تازگی به کلیسایی پیوسته بودند که وسواس آخر دنیا را داشت. والدین من ، که متدیست ها از بین رفته بودند ، به دنبال تغذیه معنوی بودند. یک روز عده ای از زن و مرد با لباس و لباس متوسط ​​، زنگ درب ما را صدا کردند و ما را دعوت کردند تا به کلیسای خود بیاییم. پدر و مادرم متقاعد شده اند که این نشانه ای از جانب خدا است. تا آن زمان ، تجربیات مذهبی من شامل شده بود که سالانه چند بار در کلیسا شرکت کنم و مدرسه یکشنبه را ترک کنم.


پیام اصلی همیشه یکسان بود - جهان هر دقیقه به پایان می رسید و اگر شما در سمت خوب خدا نبودید ، می خواهید بمیرید.

ناگهان هر یکشنبه به کلیسا می رفتیم که بیشتر شبیه یک خانه بازنشستگی بود تا یک کلیسا. هیچ تخته سنگی ، پنجره های رنگ آمیزی نشده و صلیب وجود نداشت. فقط ردیف صندلی های خالی صورتی و هنر بد هتل. ساعت ها خدمات به طول انجامید. ما همچنین هر چهارشنبه شب به مطالعه کتاب مقدس می رفتیم. پیام اصلی همیشه یکسان بود: جهان هر دقیقه به پایان می رسید و اگر شما در سمت خوب خدا نبودید ، می خواهید بمیرید. و نه تنها خداوند بدن جسمی شما را نابود می کند ، بلکه حافظه شما را نیز از بین می برد. به نظر می رسد که شما هرگز وجود نداشته است. اوقات سرگرم کننده ، درست است؟



این گروه قوانین زیادی داشتند و از ما انتظار می رفت که آنها را دنبال کنیم. فقط مردان می توانند در موقعیتهای قدرت یا رهبری قرار بگیرند. فقط مردان می توانستند موعظه کنند. فقط مردان می توانند یک خانواده را اداره کنند. زنان نمی توانستند بیش از حد آرایش یا معاشقه زیادی با مردان داشته باشند. همجنس گرایی گناه بود. انتقال خون وجود ندارد. کالج اخم کرد. وقت و تمرکز شما را از خدا گرفت. ورزش و سایر فعالیتهای فوق برنامه نیز دلسرد شدند. قرار نبود با خارج از کلیسا با کسی ارتباط داشته باشیم. این گروه به ما گفت: "انجمن های بد عادات مفید را خراب می کنند." این همه خدا بود ، همیشه.


من همیشه یک کمال گرای مضطرب بوده ام ، به همین دلیل ابتدا به پاهای دین جدیدم پریدم. اگر من قصد داشتم این کار خدا را انجام دهم ، تمام کار را انجام می دادم! یادم است که برای خرید لباس های جدید کلیسا با مادرم خرید کردم. این گروه انتظار داشت که اعضای آن لباس محافظه کارانه بپوشند. دهه 90 بود و من واقعاً در دامن جارو بودم ، که گزینه بهتری نسبت به لباس بودند. مادرم حتی به من اجازه می دهد که گاهی اوقات کفش های سیاه و سفید Converse را با آنها بپوشم. در ابتدا احساس کردم که نشستن در ساعتهای طولانی در آن دامنهای رنگارنگ و بیرحمانه ، احساس پشیمانی کرده ام ، برای همه روحهای ناگوار فقیر که در گروه ما نبودند ، متاسفم. و اگر من صادق باشم ، احساس می کردم بهتر از آنها هستم. من خاص بودم من حقیقت را می دانستم. من بخشی از یک گروه نخبه بودم. من به دوستانم خطبه می کردم ، سعی کردم آنها را متقاعد کنم که چرا ادیان آنها به طرز خطرناکی بد بودند.


"ببخشید من مدتهاست که ننوشتم." در تاریخ 27 نوامبر 1993 در ژورنال خود نوشتم. "من در کلاس هفتم هستم! من الان [یک نفر] هستم! ما پنج ماه در حال مطالعه هستیم. شما می دانید که اگر کلام خدا را بیاموزید و موعظه کنید ، زندگی ابدی در زمین به دست می آورید؟ "



به ما گفته شد که شک به این گروه یعنی اینکه شیطان در گوش ما زمزمه می کند. آنها به ما گفتند که شیطان در هر گوشه ای در حال دور زدن بود و منتظر بود تا ما را به سمت تاریک برگرداند. یکی از مربیان ما به من گفت که او اثبات کند شیطان واقعی است. او به طور چشمگیری داستانی را در مورد دوستی که در حال نگه داشتن کتاب مقدس بود ، بازگو کرد. او گفت ، "اگر وجود دارید ، شیطان ، این کتاب مقدس را به پرواز در سراسر اتاق!" او به من گفت ، نه تنها کتاب مقدس پرواز کرد ، بلکه فریاد زد.


خانواده من سال اول کریسمس را در این گروه کنار گذاشتند. به ما گفته شد که کریسمس یک تعطیلات پاگان و توهین به خدا بود. در عوض ، ما در ماه دسامبر "روز هدیه" داشتیم و بازی Dream Phone را گرفتم . تماس با یک دسته از پسران جعلی برای دیدن اینکه کدام یک از من دوست دارد ، از دست ندادن شام ژامبون سنتی ما و تماشای رودولف در تلویزیون استفاده نکرد . وقتی همکلاسی هایم صنایع دستی با مضامین تعطیل درست کرده و در مورد سانتا آواز می خواند ، من خودم را بهانه کردم و در کتابخانه نشستم. جشنهای تولد نیز جشن نمی گرفتند و به همین ترتیب سیزدهمین سالگرد تولد من فرار کرد. من مثل یک ذخیره Molly Ringwald در شانزده شمع بودم: خانواده من آشکارا روز تولد من را نادیده گرفتند و من مجبور شدم وانمود کنم که با آن خوبم. (من نبودم.) مجبور شدم که دعوت های جشن تولد را رد کنم ، که دقیقاً راه خوبی برای دوستی در مدرسه راهنمایی نبود.



وانمود می کنید شخصی درست در چهره آنها وجود ندارد ؟ این بی رحمانه به نظر می رسید و این گروه موعظه کردند که خدا عشق است.

من نمی توانم دقیقاً همان لحظه ای که شروع به شک به این گروه و پیام رسانی آن کردم ، مشخص کنم. اما یادم است که در مزرعه مربیانمان به رقصیدن رفتم. من و خانواده ام در یک انبار گرم و عرق شده رقصیدیم. رقصیدن با یکی از اعضای جنس مخالف مجاز نبود؛ و نه بدون chaperone قرار ملاقات. من و خواهرم به همراه چند دختر در سنمان به بیرون رفتیم. از کنار مرد جوانی گذشتیم که با خود قدم می زد و من سلام کردم. لبخندی زد و گفت سلام. به محض اینکه او از گوشش خارج شد ، دختران به خاطر صحبت با او به من فریاد زدند. آنها گفتند: "او از هم جدا شده است." "ما مجاز نیستیم با او صحبت کنیم."


وانمود می کنید شخصی درست در چهره آنها وجود ندارد ؟ این بی رحمانه به نظر می رسید و این گروه موعظه کردند که خدا عشق است. من نتوانستم آن ارتباط را با هم آشتی دهم ، و در نهایت والدینم به من اجازه دادند این گروه را ترک کنم. آنها چند سال بعد ، از این پیام خسته شدند که به هیچ کس در خارج از گروه نمی توان اعتماد کرد.



حدود 25 سال به جلو بروید. من به دنبال یک نماینده ادبی بودم تا رمان بزرگسالان جوانم را در مورد دختری که در یک سیرک مدرن بزرگ شده است نشان دهد. پدر او رهبر کاریزماتیک و کنترل کننده است که او را از جهان خارج جدا می کند. در پاییز سال 2017 ، من با یک نماینده علاقه مند به کتابم گپ تلفنی داشتم. ما درباره طرح و شخصیت ها بحث بسیار خوبی داشتیم. او در پایان گفتگوی ما گفت: "این یک کتاب فرقه است. شما باید به فرقه متعهد شوید و آن را بیرون بیاورید."


کتاب فرقه ای؟ وقتی نوشتن دختر دروغگو را شروع کردم ، هرگز قصد نداشتم که این فرقه باشد. اما من تصمیم گرفتم تا در مورد توصیه های این نماینده تصمیم بگیرم. در همین زمان ، من شروع به تماشای اسناد و مدارک A&E توسط لی Remini به نام Scientology و Aftermath کردم . نوع فک من به کف خورد. بنابراین بسیاری از تجربیات او در علم شناسی منعکس کننده تجربیات من است. ترس از افراد خارجی. اگر تصمیم به ترک آن گرفتید توسط خانواده یا دوستان خود شرمنده شوید. در یک قسمت ، لی حتی با اعضای سابق همان گروه مذهبی که من در آن حضور داشتم مصاحبه کرد.

من در بیشتر زندگی ، تأثیرات منفی زمان خود را در آن گروه کم رنگ کردم. مطمئناً ، من از آن زمان تاکنون تلاش کردم تا به دین سازمان یافته و به طور کلی به اقتدار اعتماد کنم. می ترسم اجازه دهم دخترم در کلیسا شرکت کند ، که این یک دردناک در ازدواج من است. و هنگامی که خواهرم پس از ترک گروه از سالها به عنوان همجنسگرا بیرون آمد ، بخشی از من هنوز هم می ترسیدم که خدا او را بخاطر اینکه خود شگفت انگیز اوست ، نابود کند. اما همانطور که تماشا آن دسته از اعضای سابق پخش کردن درد خود را برای همه برای دیدن، من تا به خودم می پرسم: اگر من در یک فرقه بوده است؟


هنگامی که دوباره به تجدید نظر در مورد دختر دروغگو پرداختم ، از تمام روزهایم در آن گروه از سردرگمی ، اضطراب و عصبانیت خود استفاده کردم. مثل من شخصیت اصلی پیپر "دختر خوبی" است که آنچه را که به او گفته شده انجام می دهد. او در یک فرقه بزرگ شده است ، فقط او نمی داند که این یک فرقه است. پس از نجات ، او ناامید به بازگشت است. زندگی او در جامعه تمام آنچه او تا به حال شناخته شده است. پیپر شخصیتی وفادار است و آن وفاداری دوباره و دوباره در طول رمان مورد سوء استفاده قرار می گیرد.


فرقه ها افراد را از همه نژادها ، سنین و سطح تحصیلات جذب می کند. آنها از نیاز انسان به تعلق و دیده شدن سوء استفاده می کنند. اما فرقه ها به هیچ وجه متعلق تعلق ندارند.

من در هنگام نگارش کتاب خود ، بسیاری از فرقه های دیگر را نیز تحقیق کردم ، از خانواده "چارلز مانسون" تا معبد مردمی جیم جونز. یکی از عجیب ترین فرقه هایی که من در موردش خوانده ام ، همچنین به نام خانواده ، توسط یک زن زیبا استرالیایی به نام آن هامیلتون-بایرن اجرا شد که کودکان را "جمع می کرد". الگویی که درمورد همه این فرقه های مختلف پدیدار شدم این است که "نوع" شخصیتی وجود ندارد که احتمالاً به یک فرقه بپیوندد. فرقه ها افراد را از همه نژادها ، سنین و سطح تحصیلات جذب می کند. آنها از نیاز انسان به تعلق و دیده شدن سوء استفاده می کنند. اما فرقه ها به هیچ وجه متعلق تعلق ندارند. آنها در مورد جا به جایی هستند. و کودکان آسیب پذیرترین اعضای هر فرقه هستند. آنها درمورد آنچه برایشان رخ می دهد ، هیچ سخنی ندارند.


نسخه نهایی دختر The Liar's Girl داستانی نیست که من برای گفتن آن قرار داده ام. معلوم می شود ، این داستانی بود که باید برای گفتن آن تعریف کنم. برای پیپر که گم شده و ترسیده و قادر به اعتماد به نفس خودش نیست. برای جوانی خودم ، سعی می کنم بفهمم او کیست ، برای چه چیزی ایستاده است و در کجا جا دارد. و برای هر کس که تا به حال احساس گم شدن و نیاز به یافتن آن داشته باشد. این کتاب برای ما است.


من هنوز هم یک داستان فرقه خوب را دوست دارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد